dinsdag 23 februari 2010

Olympisch sokkenbreien

Naast de verwondering en blijdschap over de geboorte van ons derde kleinkind, was er de afgelopen dagen weinig plaats in mijn hoofd voor andere dingen. Zo langzamerhand ga ik weer richting 'back to normal' en blijkt de wereld gewoon door te zijn gedraaid....!
Er viel o.a. een kabinet en er werden gouden medailles door de schaatsers gewonnen. Tijdens die gouden ritten -maar ook bij andere OS onderdelen- heb ik dit stel eenvoudige sokken gemaakt. Gewoon in een 7/1 rib van Regia Mineral Color, kleur 04379 en allebei gelijk gestreept gekregen; kicken! Een soort van Olympisch breien dus: al weer een rondje van 64.... in een vlak schema afgelegd.
Ondertussen probeer ik afspraken met mezelf te maken voor hoeveel euro's ik zaterdag mag besteden op de handwerkbeurs......:-D

5 opmerkingen:

  1. Oei oei, zulke afspraken zijn er gewoon om je niet aan te houden! Ik zou ze bij voorbaat al ruim afstellen.....ha ha ha
    Erg mooie sokken, precies mijn ding qua kleur, patroon en tweelingen! Prachtig dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie sokken ook kwa kleur helemaal mijn ding.
    Zou zaterdag ook naar Zwolle maar vanwege de gezondheid blijf ik thuis of t moet zeer snel bij mij opklaren.Hoge bloeddruk en oog migraine.
    Verder kan ik niet lang staan ivb met een ongeluk in 2008 waarbij ik de voorste kniebanden met een bot heb gebroken.Dus hoop volgend jaar beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hée, dit zijn de sokken van woensdag!
    Ze zijn mooi geworden hoor!
    ;D Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Aal, wat een prachtig paar sokken en wat komen die kleuren mooi uit. Heb er al zin in om zelf die kleur te kopen, maar ik moet even wachten (moet eerst nog wat projectjes af maken voordat ik met wat nieuws begin!)
    Maar die kleur haal ik zeker. Ben benieuwd naar je volgende paar sokken en wat voor mooie patronen je dan gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen