zaterdag 6 februari 2010

Blackrose en ladderajour

Wat was het weer heerlijk (sokken)breiweer deze week; ik heb dan ook 2 paar afgekregen. Eindelijk mijn eigen "Blackrose"-jes! Ik heb ze (nr 08-2010) gemaakt van paarse wol met een beetje groenig erdoor van het merk Sprint. Nog een heel gedoe om er een redelijke foto van te krijgen. Om het patroon mooi uit te laten komen, moet je ze eigenlijk wel aan hebben en omdat manliefs handen nogal trillen, zelf maar -uit een onmogelijke hoek- gemaakt. Vooral thuis aan gewerkt, omdat een foutje zo gemaakt is en o wee, als er een steek valt..... Vooral thuis? Of ik ook wel ergens anders brei? Ja..... iedere ochtend en namiddag voor en na mijn werk, in de trein. Het is maar een kwartiertje reizen, maar toch. Ik vind het een heerlijk begin van mijn (werk)dag en nà werktijd maakt het mijn hoofd lekker leeg. Veel bekijks en soms ook (leuk) commentaar. Met stip op één: "Ik heb maat .. wanneer zijn ze af?" In de trein brei ik de wat simpeler sokken. Zo ook de blauwige Regia Havanna Color in een makkelijk, maar toch mooi effect gevend ladderajourtje uit "Sokken van teen tot boord". In mijn geval gewoon "van boord tot teen"; de patroontjes zijn er niet minder mooi om! Nr. 09-2010 is door de gaatjes wat wijder geworden, maar dat vinden mijn dikke benen niet erg ;-)
Mijn sokkenpennen zijn nu (even) leeg, maar.... ik heb mezelf vanochtend getracteerd op een bol prachtige Hand-dye Effect van Regia. Dus snel de zaterdagklusjes aan de kant en dan.... Genieten met een grote G!

3 opmerkingen:

  1. Beide prachtige paren, ik vindt het super knap dat je ze zelf aan je voeten hebt gefotografeerd! En ook ik brei overal en nergens, zeker niet alleen thuis hoor. De mindless knittings voor onderweg en de patronen thuis...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Aal,
    Het ziet er weer helemaal leuk uit allemaal.
    Toch ben ik stiekem heel benieuwd hoe zo'n clapodinges eruit komt te zien, want je snapt wel dat ik daar wel oren naar heb. Maar....eerst ben ik al heeel blij met mijn 2 paar pilates sokken.
    liefs Bonsien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je was ook even bij mij geweest, nu kom ik jou mooie sokken bewonderen. Super zeg wat maak je prachtige sokken.

    BeantwoordenVerwijderen