woensdag 2 juni 2010

Clandestine

Na 44 paar sokken dit jaar ben ik er wel uit. Ik hou van Lace socks! Met lekker veel YO's, K2tog's, ssk 's en weet ik wat niet al. Jazeker, de Engelse termen voelen zelfs al heel eigen aan. Soms is het nog even uitkijken met de juiste verhoudingen, want al die gaatjes maken de sokken nog wel eens te wijd. Maar, al doende leer ook ik en ik durf te zeggen dat ik het vrij aardig onder de knie heb gekregen de afgelopen maanden. Een jaar geleden breide ik nog alleen maar 'gewoane grize' voor familie en vrienden; nu zijn de meeste voor mezelf en de sokkenla puilt uit...;-).
Met trots laat ik
hier mijn tweede Cookie A paar zien: de Clandestine, gemaakt van heerlijke zachte Lana Grossa Meilenweit Soja. Het breien van de eerste sok was best nog spannend en niet alleen om het patroon..... Ik had een extra herhaling aan het been gebreid en het spande erom of de sok uit één bol gemaakt kon worden. Uiteindelijk hield ik maar 5 (!) gram over.......pffffft!

8 opmerkingen:

  1. Ze worden steeds mooier, hier vandaag het koffiepatroon opgezet van gekregen garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou met recht sokken om trots op te zijn, je gaat idd steeds beter en je volgende paar worden volgens mij nóg mooier, als dat al kan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer leuke sokken ook de kleur en idd de engelse termen worden al steeds gewoner ook hier.Ik vindt de lacepatronen in de sokken ook zo mooi.Lang leve internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Aaltje,

    Wat mooi, leuk en gezellig ... je blog.
    Mooie sokken, leuk (en creatief) op de foto gezet en gezellig om je verhalen te lezen.
    Ook het verhaal van de triosokkies. Prachtig!
    Kom zeker af en toe nog eens kijken.

    Groetjes,
    Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je vraag over de foto's, ik werk met fotobewerkingsprogramma Picasa. Gratis de downloaden van internet.Foto;s die je wilt gebruiken selecteren en dan naar collage maken.Ik weet natuurlijk helemaal niet of je in dit soort dingen handig bent, voor mij is het zo gepiept, maar ik heb er al zoveel vragen over gehad....
    daaaag en de groetjes van Annemieke en succes met de sokkenbreierij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt prachtig, wat een geluk dat je ze eruit kon halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zet je niet te zweten op je stoel van de hitte dan is het wel omdat het erom spant dat je een sok wel uit je bol wol kan halen of niet...mazzel dat het je toch gelukt is !
    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig wat een gave sokken ....... ik zou niet ( meer ) aan zo'n ingewikkeld patroon durven beginnen , :-)
    Patti xx

    BeantwoordenVerwijderen