zondag 31 januari 2010

Sokken uit 2009

Een beetje saai zo zonder plaatjes, dus plaats ik wat foto 's van sokken die ik sinds oktober heb gemaakt.
Deze kniekousjes maakte ik voor mijn 2-jarige kleindochter D. Gewoon in 3/1 ribje en met eigenwijze franjes aan de boord. Er was nog genoeg garen over van deze Regia sokkenwol en zo kon ik ook nog een paar sokjes bij maken (wikkel kwijt, weet dus de naam niet meer). Ze draagt ze graag: "mij beppe-beien aan". Voor haar broer V van bijna 7 maakte ik ook een paar, maar dan in echte jongenskleuren natuurlijk. Daarvan helaas geen foto. Ze waren koud van de pennen of hij had ze al aan.

Dit paar maakte ik voor 'Bonsien', vriendin en collega. Een mooi wolletje van Scheepjes. Het patroontje is Victorie uit 'Sokken brei je zo! Heel spannend wat voor strepen er tevoorschijn zouden komen, maar ze was er heel blij mee gelukkig. Ze heeft een bescheiden maat 39, dus er was nog aardig wat garen over. Gecombineerd met een restje van 25(!) jaar terug voor de boord, hiel en teen werd het een stoer paar voor kleinzoon V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten