zaterdag 24 april 2010

Spiegels voor Angeli

Toen ik onlangs van Angeli zomaar een doos vol met wol en sockblockers kreeg toegestuurd, ben ik gaan bedenken op welke wijze ik haar zou kunnen bedanken.
Moeilijk, zeker als je ook nog origineel wilt zijn.... Maar opeens droeg ze zelf onbewust een mooi idee aan! De Mirrorsocks stonden al een tijdje op haar verlanglijst, maar patroontje breien is -zoals ze zelf zegt- niet echt haar ding. Dat is mooi, want dat is juist wèl mijn 'ding' en zo had ik de gelegenheid iets voor haar terug te doen! Ze was heel enthousiast over mijn voorstel en stuurde direct de OnLine Florida Color wat ze voor deze sokken al een hele tijd in gedachten had, naar mij toe met de boodschap: "Het heeft geen haast hoor, doe rustig aan!".
Rustig aan doen als er een mooi patroon gebreid kan worden? No way! Direct op die vrijdag opgezet en de woensdag daarop kon ik de draadjes afhechten. Het was een feest om te doen met deze heerlijke wol! Ik mocht de overgebleven 30 gram houden, maar ik heb het toch maar mee teruggestuurd, just in case..... de Mirrors te klein zijn. Moest mijn lief mijn eigen Spiegels nog showen; deze konden mooi om de gekregen sockblockers in de bloeiende prunusboom op de kiek gezet worden.
Veel plezier ermee Angeli!

8 opmerkingen:

  1. Mooie kleur, en een mooi patroon. Daar zal ze vast blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi patroon Ik heb ze ook gebreid.Weet je ook wat links en rechts is.Zal ze blij mee zijn.Ik vindt de kleur ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Hilda: rechts is de eerste sok die je hebt gebreid: daar zit het patroon het langste over de voet aan de rechterkant (moeilijk uit te leggen zo!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Aal ik weet wat links en rechts is.Ik heb ze zelf ook al eens gebreid.Bedoelde alleen maar dat je bij links en rechts de sokken uitelkaar kan houden.Je kan aan de sk zien vor welke voet ie bedoelt is.Nog een zonnige Zondag met veel breiplezier.
    groetjes Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Hilda: oeps..... ik dacht het een vraag was, ik had niet goed gelezen.... tuurlijk weet jij ook wel wat links en rechts is ;-)) Sorry meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En weten jullie wat er hier naast mijn computer ligt te glimmen? O nee glimmen dat doe ik, nu ik zo'n mooi paar sokken heb gekregen, hartstikke bedankt Aal, je had helemaal niks goed te maken gekke muts!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik blijf me verbazen over het tempo waarin je die sokken er uit gooit; en de resultaten zijn altijd geweldig.
    Mooi dat je weer iemand blij hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen