maandag 12 juli 2010

Simply Red, Green & Blue

Toen ik in oktober vorig jaar ontdekte dat er behalve saaie grijze en bruine wolletjes ook hele mooie gekleurde te krijgen waren, kocht ik bij Omah in Gorredijk rode, groene en blauwe Botter IJsselmuiden Bergen Effect. Niet al te duur voor een beginneling als ik en al was het dan niet 75% wol, het breide zó heerlijk weg. Naast allerlei sokken, maakte ik er ook mijn eerste clapotis van en van alle drie de kleuren was nog een flinke rest over. Mooi te gebruiken voor mijn R-sokkies droomcampagne!
De stoere Groentjes zijn in een simpel 3/1 ribje gemaakt in maatje 24/25 en de lieve Rode in maat 26/27 in het altijd weer leuke koffieboontje patroon.
Last but not least: voor de Simply Blue Lace sokkies was nog bijna 70 gram over en hiervan kwam met gemak een setje in maat 36/37 van de pennen.

Deze 3 paartjes hebben mijn R-Teller op 7 gezet; op naar de Tien Tien Tien.....

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sokken weer!
    En wat een leuk effect geeft dat garen, ik ga het zeker onthouden voor als ik mijn voorraad weer wat wil aanvullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurtjes Aal.En t koffieboontje doet t goed ook bij kindersokkies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi zijn ze met die kleurtjes en dat koffieboontje is ook inderdaad leuk om te breien. Bij Omah heb ik ook wel een sokkenwol gekocht waarvan ik dacht lijkt me niet zo sterk. Die dame even gevraagd of het geschikt was voor sokken, ja zei ze. Maar ik moet zeggen ik heb ze de hele winter gedragen en nog geen gaatjes te bekennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En weer 3 hele leuke paartjes voor in de R-doos. Ik zou geen keuze kunnen maken, en dat hoef ik gelukkig ook niet, ik mag ze alledrie vasthouden binnenkort ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk al die sokken! Herken de wol, ook ik kom zo nu en dan bij Omah!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke sokkies en natuurlijk is de muziek van Simply Red mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen