zondag 10 oktober 2010

In de categorie Simpel & Snel.....

zijn er weer 3 paar sokken klaar. Eigenlijk nòg 4 paar, maar die wil ik hier nog niet tonen....
Huh? Yep, mijn Amerikaanse familieleden lezen af en toe ook 'stil' mee en aangezien die sokken nog met de slee van Santa naar hen toe moeten komen, ga ik daar later een stukje aan wijden ;-)
Direct na de 'Amerikanen', heb ik leftoversokkies gemaakt voor 't buurjongetje van
V(ince)&D(yonn). Een schattig mannetje van tweeënhalf jaar, genaamd Brent. De wol was over van het paar voor Brambo en met een beige restje is het een stoer setje maat 23 geworden dacht ik zo.

Van Angeli kreeg ik een bijna compleet bolletje Unknown (46 gram) in blauw/beige tinten uit haar leftover mand en daar zag ik meteen een paar in voor Vince. Wel in combinatie met een blauw restje, want de jongeman z'n voeten groeien bijna zichtbaar! Maat 35/36 heeft ie al en dan volstaat een 50 grams bolletje niet meer helaas. Deze wol streepte ook leuk en de ontvanger was wederom enthousiast: "Wauw, ze passen precies Bep, de hak zit precies bij mijn hak!" Ja schat, daar heb je beppes voor; die weten dat.

Als laatste een stel Gewoane Grutte Grize die ik al heel lang aan mijn gewaardeerde collega Piet had beloofd. Hoewel, eerst hield hij de boot wat af omdat hij vond dat anderen de sokken waarschijnlijk méér nodig hadden -hij doelde op de Roemeniësokken-, maar nu nam hij ze graag aan. Hij wilde ze graag dik, stevig en in een onopvallende kleur. Laat ik nu nog wat Zareska 5-ply in lichtgrijs hebben liggen! Een perfecte combinatie om in de trein en in de pauze op een bankje bij een gracht aan te breien.

Het is Socktober, dus ik pak de naalden en brei..... sokken! Whatelse...;-)


8 opmerkingen:

  1. Je hebt ze weer mooi gemaakt allemaal, hier haal ik weer een paar afgedankte af om te herbreien met een andere kleur of als stopgaren. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aal,wat heb je weer hard gewerkt,ik ook maar dan op een andere manier :)) Prachtige sokken weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad whatelse, ik ben blij dat er weer wat te kijken valt, die geheimzinnigheids-sokken zijn zo niet leuk, daar moet ik veel te lang op wachten! Maar het zijn weer leukjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een actie, jij zorgt voor warme voeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marijke zei
    Leuk om te zien, hoe enthousiast jij met sneltreinvaart sokken breit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt weer 3 mensen blij gemaakt en dus warme voeten bezorgd!
    Wat ga jij snel zeg, dat zal bij mij nog wel een flinke tijd duren.
    Ik merk nu al aan mezelf dat ik een beetje ongeduldig aan het worden ben als ik brei, maar ondanks dat kan ik er enorm van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo jij zit niet stil.T zijn er weer mooie geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. "Simpel en Snel", maar wel prachtige draagbare sokken. Complimentjes! Ssssssttttt......het schiet al op naar december.....
    Lieve groet Anje.

    BeantwoordenVerwijderen